6 Ιουλ 2007

Η μαύρη νύχτα του τελωνείου!

Μετά απο πολύ καιρό και αφού έχει κοπάσει ο πανικός, νομίζω πως μπορούμε να δούμε το θέμα πιο ψύχραιμα. Άλωστε έχει σχεδόν ξεχαστεί...
Η γνωστή απάτη, ουπς! με συγχωρείτε! Το γνωστό θέμα, ήθελα να πώ, των κοντέινερ του τέως!

Χρονικά αναφερόμαστε στην Ελλάδα, τις αρχες της δεκαετιας του 90! Ελάτε να την θαυμάσουμε όλοι μαζί!

"Δεκαέξι χρόνια μετά την πρώτη φυγάδευση του βασιλικού φορτίου, τα ερωτήματα εκείνης της νύχτας πληθαίνουν, καθώς νέα στοιχεία απ' όσους γνωρίζουν το παρασκήνιο -ανάμεσά τους και ένας από τους πρωταγωνιστές- αναδεικνύουν πολλές «μαύρες τρύπες» στην επιχείρηση και ενισχύουν τις υποψίες ότι δεν θα μάθουμε ποτέ τι «έφυγε» από τη χώρα.

*Ας ξετυλίξουμε το κουβάρι.
*Τον Νοέμβριο του 1990, όταν ο τέως βασιλιάς ζήτησε να εξαγάγει την «οικοσκευή» του, το υπουργείο Πολιτισμού όρισε ομάδα αρχαιολόγων για να συντάξουν λίστα (εις διπλούν, μία στην ελληνική γλώσσα και μία στην αγγλική) με όσα αντικείμενα είχαν αρχαιολογική αξία και έπρεπε να παραμείνουν στη χώρα. Υπεύθυνη ορίσθηκε η Μαρία Μιχαηλίδου (διευθύντρια, τότε, της Εθνικής Πινακοθήκης) και, ως βοηθός, ο Α. Χωρέμης (προϊστάμενος της Διεύθυνσης Αρχείου Μνημείων) ο οποίος, όμως, στη συνέχεια δήλωσε ασθένεια και αντικαταστάθηκε από την αναπληρώτριά του Αγγελική Λεμπέση.
*Ταυτόχρονα με τους αρχαιολόγους, έπιασαν δουλειά και οι τελωνειακοί. Υπεύθυνοι για τον έλεγχο της συσκευασίας και φόρτωσης των προς εξαγωγή αντικειμένων ορίστηκαν η Νιόβη Βασιλάκου (προϊσταμένη στο Τελωνείο Αθηνών) και ο Δ. Κατσαφούρος (υπάλληλος στο Τελωνείο Μενιδίου).
Οι δυο τους «ανέβηκαν» πρώτη φορά στο Τατόι στις αρχές Δεκεμβρίου του '90 για να δουν το χώρο, παρουσία του εκπροσώπου του Κωνσταντίνου, ναυάρχου Σταυρίδη.
*Ο κ. Κατσαφούρος, σύμφωνα με όσα αναφέρει στην «Κ.Ε.», ζήτησε επίσημο κατάλογο με τα αντικείμενα και τον παρέπεμψαν στη λίστα που είχε συντάξει η χούντα το 1973. Η δουλειά τού φάνηκε «βουνό» αφού «εκεί μέσα υπήρχαν από αυτοκίνητα και άμαξες μέχρι τσαγερά», οπότε ζήτησε να τη μελετήσει. Του είπαν ότι θα τον ειδοποιήσουν για νέα συνάντηση, αλλά... «περίμενα δύο μήνες, μέχρι που είδα στην τηλεόραση τα κοντέινερ να φεύγουν από το Τατόι»! Και επικαλείται την απουσία δικής του υπογραφής από τα έγγραφα. Η κ. Βασιλάκου ολοκλήρωσε τη διαδικασία και υπέγραψε την άδεια εξαγωγής με αριθμό 91/12-2-1991.
*Η φόρτωση ολοκληρώθηκε τη νύχτα του Σαββάτου προς Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 1991, οπότε τα εννέα κοντέινερ (της φορτωτικής εταιρείας «Θ. Μπαξεβανίδης και Υιός») ξεκίνησαν για Πειραιά. Τα συνόδευαν τέσσερα αυτοκίνητα που είχε διαθέσει ο προϊστάμενος του Α' Τμήματος Ελέγχου Δασμοφοροδιαφυγής Δ. Τριγάζης, εξ ονόματος του οποίου διετέθησαν και ισάριθμοι τελωνειακοί υπάλληλοι ως οδηγοί τους: οι Δ. Νικολαράκος, Π. Πολίτης, Γ. Καραπαναγιώτης και Β. Παπακυριακού. Στον Πειραιά τούς περίμενε το πλοίο που, λίγο αργότερα, απέπλευσε για κάποιο βρετανικό λιμάνι.
*Ιδού τώρα οι πρώτες ύποπτες συμπτώσεις:
*Λίγες ημέρες πριν από την τελική φόρτωση η υπεύθυνη αρχαιολόγος κ. Μιχαηλίδου παίρνει εντολή από τον υπουργό Πολιτισμού Τζ. Τζαννετάκη να σταματήσει την καταγραφή -όπως και γίνεται.
Η υπεύθυνη τελωνειακός κυρία Βασιλάκου συνεχίζει το έργο της, υπογράφοντας την άδεια εξαγωγής στην οποία επισυνάπτει συνοδευτική λίστα αντικειμένων, η οποία όμως είναι άκρως γενική. Γράφει π.χ. «25 βιβλία» χωρίς κανέναν άλλο προσδιορισμό.
Την επομένη ακριβώς, στις 13 Φεβρουαρίου, σημειώνεται μεγάλη έκτασης... κλοπή στο Τατόι, η οποία δεν στάθηκε εμπόδιο στην επιχείρηση εξαγωγής.
*Και να 'ταν μόνο αυτές οι μαύρες τρύπες; Υπάρχει και συνέχεια: *Η πομπή από το Τατόι φτάνει στον Πειραιά χωρίς αστυνομική συνοδεία.
*Το τελωνείο του Πειραιά δεν προχωρεί ούτε καν σε δειγματοληπτικό έλεγχο των κοντέινερ πριν φορτωθούν στο πλοίο. Κι αυτό παρά το ότι η εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών προέβλεπε ότι ο έλεγχος είναι υποχρεωτικός όταν το φορτίο αποτελείται από αντικείμενα «μεγάλης παλαιότητας και σπανιότητας». Πόσω μάλλον όταν ο αποστολέας είναι ο τέως βασιλιάς, όταν η συνοδευτική λίστα είναι γεμάτη γενικότητες και -κυρίως- λίγο πριν έχει σημειωθεί κλοπή!!!
* Λεπτομέρεια: ο Δικαίος Νικολαράκος -συνοδός των κοντέινερ τότε- είναι σήμερα προϊστάμενος στο ΣΔΟΕ. Πριν από δύο χρόνια απασχόλησε την επικαιρότητα όταν υπερασπίστηκε συναδέλφους του τελωνειακούς που κατηγορήθηκαν για λαθρεμπορία καυσίμων: «Αυτά που πήραν ήταν ψίχουλα, ενώ άλλοι γεμίζουν κοντέινερ», είχε πει, τότε. Λέτε να είχε στο νου του το φορτίο του '91;... "

Μ. ΜΑΝΗ
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 28/01/2007


Και φυσικά δεν με ενδιαφέρει αν ο τεως πήρε την οικοσυσκευή του (δηλαδη κουταλες, κατσταρόλες κτλ), απο το Τατόι, αλλά αν αυτό ηταν που ηθελε να πάρει γιατί όλο αυτό το ... χάος και η υποπτη τσαπατσουλιά...;
Δεν πείθομαι οτι αυτα ήταν που ηθελαν να βγάλουν έξω. Αλλά όπως και να έχει, απο την στιγμή που δεν ήταν προικα του και που όλα αυτά (ή όσα απο αυτά) τα απέκτησε ως Βασιλιάς των Ελλήνων τότε α) σαφως και με ενδιαφέρει τι θα πάρει και τι όχι και β) επειδη συγκρινόμενο το συγκεκριμένο θέμα με άλλα (βλ. ασφαλιστικό) υστερεί σε σημασία, αυτό δεν το κάνει λιγότερο σημαντικό. Προφανώς και με ενδιαφέρει αν αυτός που έχει παίξει σαφή και καταλυτικό ρόλο στην πρόσφατη ιστορία της χώρας μου (και βαυκαλίζεται για την μελλοντική) αποδεικνύεται...χαραμοφάης.

Τωρα, να θεωρήσω τυχαία οτι τα δυο γεγονότα (αυτό των κοντεινερ του 91 και της φετινης δημοπρασιας) γίνανε με κυβερνήσεις της Δεξιάς;;;


2 σχόλια:

Dr. Feleki είπε...

Η μεγάλη γύρισε φορτσάτη από τη Θες ΄Αλλο Νοίκι.
Τι πηγες και θυμήθηκες τώρα, δεν έγινε και τίποτα... ένας πτωχός πλην τίμιος εργαζόμενος άναξ, πεθύμησε τις παιδικές του πιζάμες και ήρθε να τις πάρει. Και αφού τις πήρε δεν χρειαζότανε και μια δολάπα να τις βάζει μέσα; Ε; Ε;
Και καμια κορνίζα να θυμάται τον παππου;
Κανα τσουκάλι να βράζει το φασούλι;
Αντε και τον κουμπαρα με το χαρτζιλίκι του....

Τι αλλο μπορει να πηρε;

Ενεσούλα είπε...

Αμάν, βρε να τον φας τον άνθρωπάναξ!
Δε φτάνει που ζει ένα δράμα στην ξενιτειά;
Δε φτάνει που είναι ένας βασιλιάς χωρίς βασίλειο;
Δε φτάνει που... "περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις";

Έχει κι εσένα να του τη λες για μερικά ψωρο - οικογενειακά κειμήλια;
Ντροπή σου!!!
:Ρ:Ρ:Ρ:Ρ